
Moderne kassasystemen voor winkels en horeca voor efficiënter werken
In zo goed als elke winkel en elke horeca gelegenheid wordt gebruik gemaakt van een kassa. De tijd dat de aankopen werden afgerekend met behulp van een kladblok en een sigarenkistje met wisselgeld liggen grotendeels achter ons. Er zijn ook veel nieuwe betaalmethodes bij gekomen. Steeds meer mensen betalen met hun smartphone of hun smartwatch, maar ook de pinpas of creditcard worden vaak gebruikt om winkel verkoop af te rekenen. Dat betekent dat de kassa met verschillende betaalmethodes overweg moet kunnen.
Een geavanceerd kassasysteem
Zowel in winkels als in horecagelegenheden wordt tegenwoordig steeds vaker een moderne kassasysteem gebruikt. Soms kan een klant in een restaurant of bistro zelf de bestelling doorgeven via een aanraakscherm. Die wordt meteen doorgestuurd naar de keuken of de bar. De klant krijgt een volgnummer of de bestelling wordt meteen gekoppeld aan het tafelnummer. Op die manier hoeft er minder vaak personeel in de zaak rond te lopen om bestellingen op te nemen bij de gasten. Maar ook winkels maken gebruik van dit soort slimme systemen. Die zijn gekoppeld aan de voorraad, zodat de winkeleigenaar direct kan zien welke producten moeten worden bij besteld op basis van de verkopen van die dag of die week.
Minder personeel nodig
Veel winkels en ook de horeca kampt met een voortdurend tekort aan personeel. Jongeren hebben de bijbanen vandaag de dag voor het uitkiezen en kiezen daarom lang niet altijd meer voor de winkel of de horeca. Minder personeel betekent dat je het personeel dat er wel is zo efficiënt mogelijk in te zetten. Zij kunnen zich meer bezighouden met klanten te informeren over de producten of de gerechten op de kaart. Dit laatste kan belangrijk zijn voor mensen die zich aan een dieet moeten houden in verband met een allergie. Je kunt de inzet van personeel op deze manier nog efficiënter plannen op basis van het aantal verwachte bezoekers of de drukte in je winkel.
Sneller klaar met de administratie
Als je gebruik maakt van een kassasysteem van Eijsink scheelt dat ook nog eens flink in de hoeveelheid tijd die je kwijt bent aan de administratie. Voor veel ondernemers is dat een ‘noodzakelijk kwaad’. Ook als je de boekhouding en het verzorgen van aangiftes omzetbelasting hebt uitbesteed moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat de benodigde gegevens op tijd bij je boekhouder zijn. Als je een digitaal kassasysteem gebruikt dan kunnen de bonnen direct worden geïmporteerd in de boekhouding zodat er ook geen bonnen meer zoekraken. Zo heb je ook op elk moment een goed overzicht van je omzet en winst. De gegevens benodigd voor de boekhouder kunnen vaak direct digitaal worden doorgestuurd, wat aanzienlijk scheelt in de hoeveelheid tijd die je hiermee kwijt bent. Ook daarom kiezen ondernemers steeds vaker voor een modern kassasysteem voor hun bedrijf. Wil jij ook profiteren van dit gemak? Neem dan contact op voor een vrijblijvende demonstratie of een offerte op maat voor een systeem dat helemaal past bij jouw onderneming.