Vandaag geopend: 08.00 - 18:15

Een boeiende plek voor mensen die deel willen uitmaken van een dynamische, internationale organisatie

Giftcards.group groeit internationaal: unieke kans voor nieuw talent

In tien jaar tijd maakte giftcards.group een forse groei door. Het bedrijf, dat is gevestigd in een modern pand in Oosthuizen, kent zijn oorsprong in het ontwikkelen van eigen cadeaukaartconcepten wat begon met Jewelcard. Inmiddels is giftcards.group met een breed aanbod van cadeaukaarten een van de grootste spelers in de Nederlandse cadeaukaartenmarkt en is met het online platform cadeaubon.nl zelfs marktleider. Sinds vorig jaar verovert giftcards.group ook de buitenlandse markt, met inmiddels voet aan de grond in 8 landen.

Joost Bakker, commercieel directeur sinds 2021, benadrukt hoe snel de groei is gegaan. „Toen ik bij giftcards.group begon, maakte het bedrijf al een sterke ontwikkeling door. Die trend zet zich voort. Met name de laatste vijf jaar groeit giftcards.group hard op alle fronten; meer concepten, meer collega’s, groter pand en sinds kort dus ook actief in het buitenland. Sinds de internationalisering hebben we onze naam gewijzigd van CadeauConcepten naar giftcards.group. Onder die naam eigenden we ons al een stuk van de markt toe in Engeland en zijn we daarnaast ook actief in Frankrijk, Oostenrijk, Italië, België, Duitsland en Ierland waar ook veel kansen liggen en er volop ruimte is voor verdere groei. Het is spannend en interessant om die markten verder uit te bouwen. Zonder de Nederlandse markt uit het oog te verliezen, richten we ons vizier op internationale expansie. We willen niet alleen meedoen, we willen ook winnen,” vertelt Joost enthousiast.

Hoe het begon

Giftcards.group ontstond vanuit het ontwikkelen van eigen cadeaukaarten. Dat begon met de Jewelcard die inwisselbaar is bij verschillende juweliers, die onder andere bij Primera in de schappen lag. Van daaruit werden nog vele andere cadeaukaartconcepten bedacht. 

‘‘We willen niet‭ ‬alleen meedoen‭, ‬we willen ook‭ ‬winnen”

Al snel kwam Dinercadeau, het eerste echte grote succes en inmiddels de grootste cadeaukaart in Nederland binnen het culinaire segment. Daarop volgden vele andere concepten zoals de Sauna & Wellness cadeaukaart, de Dagje-uit cadeaukaart en de Hotel Giftcard. De cadeaukaarten zijn te koop via de eigen websites van giftcards.group en worden verkocht bij retailers zoals Jumbo, Albert Heijn, Primera en de Bruna.

Naast het uitbrengen van verschillende cadeaukaartconcepten ontstond binnen giftcards.group het idee om een platform te starten waarop ook andere cadeaukaarten konden worden aangeboden. Dat platform werd cadeaubon.nl, waar het bedrijf inmiddels meer dan 250 verschillende cadeaukaarten aanbiedt. Ongeveer 20 kaarten zijn van giftcards.group. De overige zijn van grote merken, zoals de cadeaukaarten van bol.com, Ikea, H&M, Apple en Nike.

De magie van geven

Natuurlijk draait het bij een cadeaukaart om meer dan enkel het product. Het gaat volgens Joost vooral om het delen van een bijzonder moment. „Met onze luxe cadeauverpakking en de optie om een persoonlijke boodschap toe te voegen via de website, willen we het geven betekenisvoller maken. Een zorgvuldig samengesteld pakket, compleet met bijvoorbeeld een reep chocolade of een flesje wijn of champagne, maakt het geefmoment speciaal. Zo geef je niet zomaar iets.”

Op de zakelijke markt toont giftcards.group zich flexibel. „We denken graag mee om zoveel mogelijk aan specifieke verzoeken van bedrijven te voldoen. Een voorbeeld hiervan is de mogelijkheid om cadeaukaarten te personaliseren, bijvoorbeeld met een bedrijfslogo of een gepersonaliseerde cadeauverpakking. Dit maakt het voor bedrijven aantrekkelijk om hun medewerkers of zakenrelaties op een persoonlijke manier te verrassen tijdens de feestdagen of bijvoorbeeld een bijzondere mijlpaal. Populair bij bedrijven is onze Cadeaubon.nl keuze cadeaukaart. Daarmee kiest de ontvanger zelf uit ons aanbod van 250 cadeaukaarten.”

Alles onder één dak

De focus op het buitenland maakt giftcards.group een boeiende plek voor mensen die deel willen uitmaken van een dynamische, internationale organisatie. Het mooie is: bij giftcards.group gebeurt alles onder één dak, aan de Ambachtsweg 6 in Oosthuizen. „We zijn een bedrijf met een ondernemend karakter en met een geweldig team doen we alles zelf. We hebben een designafdeling, een e-commerce team, klantenservice, sales, finance én alle orders worden hier ingepakt en verstuurd. Vanaf oktober schalen we jaarlijks op met extra mensen voor de feestmaand, dat is een hele drukke maar ook erg leuke tijd. Naast het team in Oosthuizen hebben we ook nog een geweldig developmentteam in Oekraïne. Het is bewonderenswaardig te zien dat onze collega’s zich daar, ondanks de afstand en de situatie, zo verbonden voelen met giftcards.group. Ook zij spelen een belangrijke rol in de verdere groei van giftcards.group”. 

‘‘Nieuw personeel bieden we ruimte om onze‭ internationale groei mee vorm‭ ‬te geven”

„Nieuw personeel bieden we ruimte om onze internationale groei mee vorm te geven,” vervolgt Joost. „Iedereen binnen ons team wordt aangemoedigd om mee te denken. Elk idee, hoe klein of groot ook, wordt serieus onderzocht om te zien of het potentie heeft. En tijdens onze ‘Happy to catch up – lunch’ nemen we alle medewerkers periodiek mee in de ontwikkelingen binnen ons bedrijf en de stappen die we maken. We doen het echt samen en ik merk dat ons personeel oprecht is geïnteresseerd in wat er speelt. Die ondernemende en nieuwsgierige werkhouding is wat we enorm waarderen in onze mensen,” aldus Joost.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *