KBK bouwgroep | Bewonersconsulent
Functieomschrijving
Word jij onze schakel tussen de bewoners, opdrachtgever en de collega’s binnen en buiten?
Met onze afdeling Vastgoedverbetering voeren wij allerlei onderhoudswerkzaamheden uit voor diverse woningcorporaties en vastgoedbeheerders, grotendeels in bewoonde staat. Het kan gaan om regulier onderhoud, verduurzamen & energetisch verbeteren of brandveiligheid. Als bewonersconsulent ben jij de schakel tussen de bewoners, opdrachtgever en de collega’s binnen en buiten. Je bent verantwoordelijk voor een optimale communicatie en medewerking van bewoners tijdens de voorbereiding, uitvoering en nazorgfase van onderhoud- en renovatieprojecten. Voordat de werkzaamheden beginnen heb jij alles afgestemd met de bewoners en weten ze wat ze kunnen verwachten, hoe de planning eruit ziet, welke opties ze eventueel kunnen kiezen etc. Het kan voorkomen dat er een informatieavond wordt georganiseerd waarbij je ook aanwezig moet zijn. De afdeling Vastgoedverbetering groeit, op dit moment zijn er 2 bewonersconsulenten en jij zal de 3e collega worden in een enthousiast team van 25 collega’s.
Een greep uit jouw andere taken en verantwoordelijkheden zijn:
- Het opzetten en begeleiden van bewoners-participatietrajecten;
- Het opstellen van een stappenplan en planning rondom bewonerscommunicatie;
- Het verzorgen van schriftelijke, digitale en mondelinge projectinformatie aan bewoners;
- Het bezoeken van bewoners, waarbij je het eerste aanspreekpunt bent;
- Het organiseren van voorlichtingen, problemen oplossen en het behandelen van klachten;
- Initiëren en organiseren van alternatieve huisvesting en assisteren bij uit- en inhuizing;
- Ondersteunen van projectbegeleiders bij conflict-/probleemsituaties met bewoners;
- Initiëren en verwerken bewonersenquêtes;
- Beantwoorden van telefonische en schriftelijke vragen, je handelt deze af of initieert acties;
- Registreren van projectgegevens, o.a. klantenklachten en stelt hierover rapportages samen.
Kortom: een veelzijdige rol waar jouw organisatietalent helemaal tot zijn recht komt.
Wie ben jij?
- Je hebt minimaal MBO werk- en denkniveau;
- Je hebt circa 5 jaar relevante werkervaring;
- Je bent sociaal vaardig en kunt goed communiceren;
- Je bent nauwkeurig en kunt goed organiseren;
- Je bent flexibel en vangt pieken op indien nodig;
- Je bent een échte teamspeler en je kunt je goed verplaatsen in de verschillende belangen.
Wat bieden wij?
- Een uitdagende functie voor 24 – 40 uur per week;
- Leuke collega’s;
- Personeelsborrels die je niet snel vergeet;
- Eens per twee jaar drie dagen op reis met je collega’s;
- En natuurlijk een goed salaris.
Word jij onze nieuwe collega? Wacht dan niet te lang en solliciteer! Wil je liever eerst nog wat meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Frank Huibers via 0299-367322.
Solliciteer nu!